28 Aralık 2013 Cumartesi


  Müsteşar, Bakandan sonra gelen en üst düzey kamu görevlisi olup Bakanlık hizmetlerini, Bakan adına ve onun emir ve yönlendirmesi doğrultusunda, mevzuat hükümlerine, Bakanlığın amaç ve politikaları ile stratejik planına uygun olarak düzenler ve yürütür. Bu amaçla, Bakanlık birimlerine gereken emirleri verir, bunların uygulanmasını gözetir ve sağlar. Müsteşar, bu hizmetlerin yürütülmesinden Bakana karşı sorumludur.

     Müsteşara yardımcı olmak üzere beş Müsteşar Yardımcısı görevlendirilebilir.

Hizmet Birimleri Hizmet birimleri 

MEB hizmet birimleri şunlardır: 

 a) Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. b) Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. 
 c) Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü. 
 ç) Din Öğretimi Genel Müdürlüğü. 
 d) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. 
 e) Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü. 
 f) Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü. 
 g) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü.
 ğ) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. 
 h) Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü. 
 ı) Rehberlik ve Denetim Başkanlığı. 
 i) Strateji Geliştirme Başkanlığı. j) Hukuk Müşavirliği. 
 k) İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü. 
 l) Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü. 
 m) Bilgi İşlem Grup Başkanlığı. 
 n) İnşaat ve Emlak Grup Başkanlığı.
 o) Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği. 
 ö) Özel Kalem Müdürlüğü.

0 yorum:

Yorum Gönder

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!